4. FÁZE PROTISSIMO®

Vyvážená strava a zafixování stravovacích návyků

  • Tato fáze vám umožní udržet si optimální tělesnou hmotnost .
  • Podle známého pravidla " stejné příčiny vyvolávají stejné následky " , přiberete ztracené kilogramy zpět, pokud nezměníte své stravovací návyky .
  • Fáze číslo 4 není žádnou dietou a nejde v ní o to jíst málo, ale zdravě.
  • Prospěje nejen vaší postavě , ale hlavně vašemu zdraví .
  • Rozhodně je užitečné pravidelně navštěvovat svého nutričního specialistu , který vám nejlépe pomůže udržet stabilní tělesnou hmotnost , a to iv dlouhodobé perspektivě . 

PŘÍKLAD TYPICKÉHO DNE 4. FÁZE BÍLKOVINNÉ DIETY

Snídaně v 8:00

Po probuzení: Vypít jeden velký pohár vody.

1 neslazený nápoj ( bylinkový čaj , špaldová káva , lehký černý čaj , sójové mléko , lehká káva nebo káva bez kofeinu )
1 – 2 vejce natvrdo nebo jeden plátek šunky nebo 40g nízkotučného sýra

nebo

1 instantní přípravek PROTISSIMO® (například omeleta nebo čokoláda) pro ty kteří ráno spěchají nebo nejsou zvyklý snídat.

Během dopoledne: 1 pohár džusu z čerstvého ovoce (ne uměle doslazeného nebo připraveného z tzv. „koncentrátu“). V případě kdy není dostupný džus, stejně tak poslouží i jablko nebo hruška zbavená slupky.

Oběd ve 12:00

Oběd bohatý na vlákninu a hodnotné bílkoviny:

Předkrm ve formě čerstvé zeleniny,
hlavní jídlo bohaté na bílkoviny ( maso, drůbež bez kůže , ryby) a chudé na tuky a sacharidy ,
přílohou bude vařená zelenina nebo zelený salát nebo škrobovité nebo luštěniny nebo lehký dezert ( nepřislazovaný kompot ) .

Svačina v 16:00

1 SLADKÝ nebo SLANÝ přípravek PROTISSIMO®

Večeře v 19:00


Večeře bohatá na zeleninu. Množství podávaných pokrmů bude menší než na oběd :
Zeleninová polévka a / nebo čerstvá zelenina v podobě předkrmu ,
2 vejce nebo bílá šunka nebo drůbež bez kůže nebo ryba nebo sýr nebo tofu ( sojové bílkoviny ) nebo (namísto bílkoviny živočišného původu ) brambory uvařené v páře , rýže nebo čočka ,
pokud je jídlo dostatečně lehké , pak si můžete dopřát i dezert typu nepřislazovaný kompotu
bylinkový čaj

 Nejlepší způsob přípravy jídel jsou:

  • vaření v páře,
  • vaření ve vodě,
  • vaření v mikrovlnné troubě

Ideální zálivku na saláty připravíte takto:
Hořčice, sůl , pepř , jablečný ocet , koření a bylinky podle chuti , jeden díl přírodního sójového nebo sezamového oleje lisovaného za studena a jeden díl olivového oleje

VŠEOBECNÉ ZÁSADY

  1. Zásadně jíme 3 – 4 jídla denně, pokud možno pravidelně.
  2. Odnaučíme se „zobkať“ a bezmyšlenkovitě si něco cpát do úst, ať už je to během dne nebo večer při TV.
  3. Vyvarujeme se všech stravovacích výstřelků, ať už jde o jakékoliv jídlo a příležitost.
  4. Všechny typy čerstvého ovoce (včetně žlutých melounů a grapefruitů) budeme jíst zásadně mimo hlavního jídla (hodinu před nebo tři hodiny po).
  5. Vynecháme ze svého života kávu, čaj s mlékem, kravské mléko a produkty z nich připravené. Kávu nahradíme kávoviny (špaldová káva, cikorka), bohatou na vlákninu.
  6. Jíme pomalu a jídlo pečlivě poprežúvame.
  7. 2× denně konzumujeme jídla bohatá na bílkoviny a skladbu jídelníčku neustále obměňujeme. Maso jíme maximálně 3× týdně (1× týdně drůbež, 2× týdně ryba) a úplně vynecháme jeho smažené a pečené podoby. Z našeho života musí zmizet jak ragú, stejně jako smažené, stejně jako všechny druhy omáček. Drůbež jíme zásadně bez kůže, pokud lze připravenou jako přírodní steak, v krajní nouzi grilovanou bez přidání tuku (čím méně tepelně upravená, tím lépe)! Ryba nabízí pro vaše zdraví ty nejlepší bílkoviny. Proto byste měli ryby jíst alespoň 2× týdně, vařené při nízkých teplotách (v páře, v papilote nebo ve vodě). Dáváme přednost nemastným druhům ryb. Vejce budeme jíst 2–3× do týdne (takže 6–8 ks vajec týdně, pokud nemáte problémy s cholesterolem). Pro zdraví jsou nejlepší vajíčka natvrdo. Vyzkoušíme se navázat na dodavatele bio vajec.
  8. Čerstvé a syrové zeleniny můžeme sníst kolik chceme.
  9. Škrobovité a luštěniny jíme omezeně, maximálně 3× týdně, přičemž dáváme přednost bramborám vařeným ve slupce, celozrnné rýži a čočce. Celozrnný chléb budeme jíst jen ve velmi malém množství a to jen tehdy, pokud naše jídlo neobsahuje ostatní škrobovité.
  10. Je třeba se vyhnout klasickým dezertem, které nemají žádnou výživovou hodnotu a představují typický jed, který není organismu vůbec potřebný (kromě vábení smyslů). Pokud chceme za každou cenu zakončit jídlo „něčím sladkým“, pak dáváme přednost vařenému ovoci (ve formě kompotu nebo koláče) či jogurtu ze sójového mléka.
  • Na oběd se vyhneme sendviči a obědu v " jídelně "
  • Pokud nemáme na jídlo dostatek času, vezmeme si jeden SLANÝ či SLADKÝ přípravek PROTISSIMO® , který nám oběd spolehlivě a " bez následků " nahradí .

POTRAVINY, KTERÝCH SE MUSÍTE NATRVALO VYVAROVAT:

V rámci vyvážené stravy mohou být konzumovány v podstatě všechny druhy potravin.

Zásadně je potřeba se vyhnout:

  • Rychlým a rafinovaným cukrem a sladkým pokrmům ( marmeláda , bonbony , zákusky , čokolády , cukrovinky , dorty , koláče , sušenky , palačinky , zmrzlina a pod. ) ,
  • mastným jídlům , jídlům s omáčkami , smaženým a pečeným jídlům
  • uzeninám , smetaně a kravskému mléku ( i kdyby bylo odtučněné ! )
  • všem jídlům typu " fast food " ( pizza , sendviče , burgery , atd. . )

Z hlediska chuťových kombinací si dáváme hlavně pozor na to, aby se nám v průběhu jednoho jídla nestřetl pokrm sladký a mastný.

MUSÍTE PÍT

A to aspoň 1 litr minerální vody denně (perlivé či neperlivé), maximálně 1 láhev kvalitního vína týdně, příležitostně potom pohár šampaňského.

Vyvarujete se jiným druhům alkoholu (speciálně pivu a destilátům), stejně jako všem druhům sladkých či doslazovaných nápojů (typu koly, doslazované džusy, ledové čaje a podobně).

CO DĚLAT V PŘÍPADĚ, ŽE „ZHŘEŠÍME“?

  • Pokud se vám stane, že se jednou týdně neudržíte nebo udržet nemůžete (například ze společenských důvodů ) a mnoho se najíte ( i toho , co jíst nemáte ) , pak si z toho hlavně nedělejte těžkou hlavu . Na vaší hmotnosti to nebude mít žádný větší účinek , pokud se vyvarujete toho, abyste takto " zhřešili " dvakrát za sebou .
  • Pokud jste prošli krátkým obdobím , přece jen jedli " bohatší " než jste měli , pak se na 2–3 dny vrátíte k fázi 2
  • Pokud jste úplně vypadli z rytmu a začínáte přibírat , pak je třeba se vrátit na několik dní k bílkovinné dietě , tedy k fázi 1. V takovém případě znovu kontaktujte svého nutričního specialistu .