3. FÁZE PROTISSIMO®

stabilizace a postupné zavádění sacharidů do stravy

  • Jde o povinnou etapu , která nastupuje po období hubnutí . Předchází návratu k pestré a hlavně normokalorické stravě , ve které je energetický příjem v rovnováze s energetickým výdejem .
  • Třetí fáze může být také nasazena jako intermezzo mezi dvě jiné fáze hubnutí .
  • Dovoluje návrat k rozmanité stravě a současně " otestuje " vaši toleranci ve vztahu k sacharidům , protože právě v jejím průběhu se k jejich používání postupně vrátíte.
  • Fáze číslo 3 musí trvat nejméně tak dlouho , jak dlouho trvala předchozí fáze hubnutí 

ZÁKLADNÍ PRINCIPY

  • Z jídelníčku musíte navždy vyškrtnout všechny " kalorické bomby "
  • Sacharidy ( chléb , pečivo , škrobovité * , luštěniny , ovoce , dezerty ** ) budou do jídelníčku zaváděny postupně
  • Snídaně musí být bohaté na bílkoviny ( nejlépe v podobě instantního bílkovinného přípravku PROTISSIMO® ) . Je třeba se jednou provždy vzdát tzv. " rychlých " cukrů typu kostkového cukru , marmelády či cukrovinek a sladkostí !
  • Na základě rady vašeho specialisty si zvolíte :
    • buď proteinový oběd bez sacharidů a večeři s nimi (nabídka A ) ,
    • nebo oběd se sacharidy a proteinovou večeři bez nich (nabídka B ) .

Charakteristika jednotlivých jídel bude následující:

  • Snídaně bohaté na bílkoviny . Pravidelně používejte některou ze sladkých či slaných příchutí z nabídky bílkovinných přípravků PROTISSIMO® ( omelety! )
  • Oběd , který – s přihlédnutím k vašemu profilu a řadě nutričního specialisty – může (ale nemusí ) obsahovat škroboviny .
  • Svačina , podávaná kolem 16. hodiny , její vynechání se nedoporučuje , protože zamezí rozvoji nenasytného hladu , který se u některých lidí dostavuje na sklonku dne.
  • Večeře , která musí být vždy lehčí než oběd a také co nejstravitelnější , podávaná nejpozději v 19:00 . V případě, že jste měli bohatý oběd , nahraďte přísun večerních bílkovin jedním instantním bílkovinným přípravkem PROTISSIMO® se slanou příchutí .
  • Jedenkrát týdně ( přičemž jednou týdně = 1× a ne vícekrát ) si můžete dovolit " zhřešit " ( = dopřát si bohatší jídlo , například při příležitosti návštěvy recepce nebo restaurace ) . Ve třetí fázi již není žádné jídlo absolutně zakázané ( s výjimkou doživotně vyloučených kalorických granátů typu omáček , kterými se tzv. Česká kuchyně hemží ! ) , Nic méně i zde platí ono známé : Všeho s mírou ! Nejbližší jídlo po bohaté večeři či obědě musí být povinně nahrazeny instantním přípravkem PROTISSIMO® , který vám napomůže rychle se vrátit do zdravé reality a nedovolí vám , abyste se opět nekontrolovaně rozež … !

Nezapomeňte , že některé druhy potravin a nápojů se chovají jako skutečné návykové látky ( pivo , rafinovaný cukr , uzeniny , a další) .

Tedy nechce to nic víc a nic méně než disciplínu a pevnou vůli . Výsledky vám za to rozhodně stojí a vaše tělo to příjme s velkou vděčností !

škroby rozumíme rostliny bohaté na polysacharidy ( = složené cukry , ze kterých si štěpením organismus vytvoří glukózu ) . Tzv . škrob představuje energeticky bohatou látku , přítomnou ve všech tzv. " Škrobnatých " rostlinách ( brambory , rýže, kukuřice , pšenice , a pod ) .

** pod označením " dezerty " není možné si představovat rakvičky se šlehačkou , větrník či punčový řez . Máme tím na mysli například kousek čerstvého ovoce po jídle.

PŘÍKLAD TYPICKÉHO DNE 3. FÁZE BÍLKOVINNÉ DIETY

Snídaně v 8:00
Jeden neslazený nápoj ( čaj , káva bez kofeinu , cikorka , špaldová káva )
Jeden instantní přípravek PROTISSIMO® se sladkou či slanou příchutí nebo jeden nízkotučný přírodní jogurt nebo jedno vejce natvrdo nebo jeden plátek šunky nebo 20 – 30g nízkotučného sýra

Oběd ve 12:00
S přihlédnutím k radám vašeho nutričního specialisty si zvolte na celé období 3. fáze nabídku A či B

Nabídka A

Jídlo s vysokým obsahem bílkovin a bez obsahu sacharidů

předkrm v podobě čerstvého zeleninového salátu s trochou zálivky,
jedno jídlo bohaté na bílkoviny (bez omáčky ! ) s přílohou ve formě vařené zeleniny ( bez přídavku tuku ) omaštěné trochou olivového oleje .

Nabídka B

Jídlo s vysokým obsahem bílkovin a s přítomností sacharidů

jedno jídlo bohaté na bílkoviny (bez omáčky ) s přílohou ve formě vařené zeleniny ( bez přídavku tuku ) omaštěné trochou olivového oleje s postupným přidáváním příloh bohatých na sacharidy (viz dále)

Svačina v 16:00

jeden SLANÝ či SLADKÝ přípravek PROTISSIMO® nebo 1 ks ovoce
velkou sklenici vody , nebo lehký čaj či velký šálek slabé kávy

Večeře v 19:00

Nabídka A

Jídlo bohaté na bílkoviny s obsahem sacharidů

Jedno jídlo bohaté na bílkoviny (bez omáčky ) s přílohou ve formě vařené zeleniny ( bez přídavku tuku ) , omastené trochou olivového oleje nebo jídlo s obsahem sacharidů , ale bez živočišných bílkovin
polévka nebo salát z čerstvé zeleniny s trochou zálivky
vařená zelenina ( bez přídavku tuku ) nebo zeleninový salát
škrobovité ( neloupaná rýže či brambory vařené v páře ) či luštěniny omaštěné trochou olivového oleje
lehký dezert : nepřislazovaný kompot , nízkotučný jogurt

Nabídka B

Jídlo bohaté na bílkoviny bez sacharidů

polévka nebo salát z čerstvé zeleniny s trochou zálivky
Jedno jídlo bohaté na bílkoviny (bez omáčky ) s přílohou ve formě vařené zeleniny ( bez přídavku tuku ) omaštěné 5 g másla či trochou olivového oleje

POVOLENÉ POTRAVINY DO NABÍDKY A i B

  • Všechny pokrmy bohaté na bílkoviny vařené bez přidání tuku : libové maso, drůbež bez kůže , libové ryby ( pstruh , treska , pražma , žralok , platýz , candát , tuňák , mořské plody , … ) , bílá šunka , vejce , játra , …
  • Všechny druhy syrové zeleniny (nebo vařené v páře či dušené na vodě ) , s výjimkou těch , které obsahují příliš vysoké množství sacharidů (např. : kukuřice , řepa, mrkev , artyčoky , kokosové ořechy , avokádo atd. . ) , Při kterých musíme dbát zvýšené opatrnosti a konzumovat je velmi omezeně !
  • Nízkotučné sýry , pokud možno ne z kravského mléka .
  • Jedna polévková lžíce olivového , řepkového či pupalkového oleje získaného z prvního lisování za studena .

V PŘÍPADĚ JÍDEL SE SVOLENÍM PŘÍSUN SACHARIDŮ MŮŽETE POSTUPNĚ PŘIDÁVAT

  • Krajíc celozrnného chleba nebo 2 suchary , nebo 2 polévkové lžíce celozrnné rýže , celozrnných nudlí či brambor vařené v páře, nebo 2 polévkové lžíce luštěnin ( čočka, fazole ) , nebo 3 polévkové lžíce zeleniny s obsahem sacharidů : kukuřice , hrášek , mrkev, řepa .
  • Jeden přírodní či sojový jogurt nebo ovocný kompot bez přídavku cukru .
  • O 16– té hodině jeden kousek čerstvého ovoce s výjimkou banánů , třešní , datlí , fíků , švestek a všech druhů sušeného ovoce .

TĚLESNÁ AKTIVITA

Třetí fáze již vyžaduje bezpodmínečně pravidelně prováděnou a rozumnou tělesnou aktivitu ( jednu hodinu 3 x týdně ) . Tělesné cvičení napomůže modulaci vaší postavy , zlepší prokysličení vašeho organismu a na více podpoří stabilizaci vaší hmotnosti .

MUSÍTE PÍT

I ve třetí fázi dodržujeme pitný režim ( je nezbytné vypít 1 – 1,5 litru tekutin denně ) a to v podobě neslazených a nekalorických nápojů. Mnohé dietní programy povolují konzumaci nápojů „light“ ( dosladzovaných náhradními sladidly ) . Upozorňujeme na skutečnost, že většina z nich je sice Nekalorická , avšak vysloveně škodlivá ( přítomnost kofeinu , rakovinotvorných aspartamu , kyseliny fosforečné prekysľujúcej organismus , atd. . ) .

ČEHO SA MUSÍTE VYVAROVAT

VŠECH JÍDEL , KTERÉ NEJSOU NA SEZNAMU POVOLENÝCH POTRAVIN , TEDY PŘEDEVŠÍM :

  • cukrovinek , sušenek , bonbónů , čokolád (včetně čokolád označovaných jako „light“ ) ,
  • moučníků , palačinek , babiččiných zákusků a dezertů všeho typu (s výjimkou bílkovinných z nabídky PROTISSIMO® … ) ,
  • smažených a fritovaných potravin , stejně jako jídel s omáčkami , pokrmů z konzerv a nakládaných v oleji,
  • všech typů tučných jídel , uzenin , sendvičů , knedlíků všech druhů a podob , stejně jako jídel označovaných jako " fast food " ,
  • sýrů s obsahem tuku přesahujících 30% ,
  • všech potravin připravených z kravského mléka ,
  • alkoholu , s výjimkou rozumných množství kvalitního vína , konzumovaných výhradně u příležitosti slavnostních jídel či recepcí nebo alespoň při jídle ( žádný Francouz si neotevře láhev vína „jen tak“ , tedy mimo jídla ) .

Cukr nahraďte třtinovým , fruktózou nebo medem , či – ještě lépe ! – Přestaňte sladit úplně.

Dávejte si pozor na presoľovanie jídel ( zvláště pokud trpíte celulitidou ) . Ve třetí fázi už nemusíte dbát na zvýšený přísun minerálů a je třeba solit „normální“ a tedy velmi mírně !

Snažte se nevynechávat žádné ze čtyř denních jídel!

CO DĚLAT V PŘÍPADĚ PORUŠENÍ REŽIMU

Pokud " zhřešíte " velmi bohatým jídlem nebo stanovený režim porušíte několikrát za sebou , pak musíte okamžitě reagovat a ihned opět shodit eventuálně nabrané kilogramy , pokud jich ještě není mnoho !

V takovém případě je nejúčinnější vrátit se na 2 – 3 dny k fázi 2 , která vám umožní rychle se zbavit nadbytečných kilogramů . Pravidelně kontrolujte svoji tělesnou hmotnost a nenechte nadbytečná kila , aby se ve vás usadili a zabydlely .